SLUTA DÖMA FOLK SÅ TIDIGT!!

Jag hatar folk som dömer folk utfrån vilka de umgås med. Om jag tex umgås med en "lösaktig" tjej så tror alla helt plötsligt att jag också är det? Why's that? Dra inte så förhastade slutsatser people! Dessutom är jag inte vän med en tjej för att hon är lösaktig, hon må vara lösaktig men i slutändan är det inte det som räknas? Det är inte utsidan som avgör om jag vill vara vän med henne eller inte. Behandlar hon mig bra som vän och ställer upp som vän så är det det enda som räknas. Men klart, det finns ju vissa man klickar mer ihop med och vissa man klickar mindre ihop med och det får man helt enkelt ta för så fungerar världen, man umgås med såna man har mest gemensamt med och gillar att umgås med, men man ska inte döma en person utifrån vilka vänner den har.

Döm inte folk så tidigt, ta reda på fakta och när du väl tagit reda på fakta, inte ens ska du döma, för vem fan är du att döma? Folk får väl vara som de själva vill, umgås med vilka fan de vill och se ut så som de själva fan vill eller hur? Folk vill bli accepterade för hur de själva är, men då gäller det till att acceptera andra också. Man måste ge för att få, cuz if you take but not give... you can't have.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0